CRO

Testen tot we het zeker weten.

Een veelgemaakte fout op gebied van online marketing is dat A/B testen hetzelfde is als CRO. A/B-testing is de bekendste split-testmethode om vast te stellen wat de meest efficiënte van twee verschillende pagina’s, creatives of copy is. Maar CRO (Conversion Rate Optimization) is veel meer dan A/B testing. Het is slechts een van de onderzoeksvormen die we bij G2G inzetten. CRO omvat een spectrum aan meetinstrumenten en -methodes waarmee we de websites van van onze klanten zo winstgevend mogelijk maken.

CRO is bèta en creatie.

Onze CRO-specialisten hebben als doel de conversie op de websites van onze opdrachtgevers te verbeteren. Dat betekent: KPI's monitoren, hypotheses ontwikkelen, continue optimalisatie van de online kanalen en het in kaart brengen van de profielen van prospects. Daar gebruiken we verschillende tools voor, in combinatie met feedback van de gebruiker. Het CRO team optimaliseert het online gedrag van websitebezoekers aan de hand van data en inzichten. Het is een vakgebied waar bèta en creativiteit samenkomen. Maar het is ook is het een multidisciplinair vakgebied dat nauwe samenwerking met het campagneteam vereist. Gelukkig hebben wij al deze disciplines bij G2G in house.

CRO-specialist

Laura.

"Als CRO-specialist analyseer en optimaliseer ik bezoekersgedrag op websites van landingspagina naar conversie. G2G gebruikt professionele tools om het CRO proces te ondersteunen. Ik heb hier de ruimte gekregen om het proces en de tools mijzelf eigen te maken. Daarnaast zijn wij ook iedere dag bezig om CRO te optimaliseren. Resultaten kunnen altijd beter, en dat houdt het werk ook uitdagend."

One size doesn’t fit all.

CRO is één van de gebieden in online marketing die sterk in beweging is. Steeds meer zaken worden geoptimaliseerd en dus geautomatiseerd. Het verandert het complete speelveld van conversie. Tools zullen nooit een volledige vervanging zijn van klantcontact en daarom is onmogelijk om alle content te automatiseren. Maar de nieuw geïntroduceerde tools worden wel steeds geavanceerder. Gepersonaliseerde content, predictive intelligence en machine learning zijn onderwerpen waar wij op in zetten. We geloven niet in one size fits all, want consumenten zijn niet gelijk. Waar we wel in geloven? De juiste boodschap, op het juiste moment, aan de juiste persoon.

Vacatures.

Development_Icon

Webdevelopment.

Wij bouwen e-commerce-oplossingen voor een groot netwerk aan websites, gericht op consumer goods. Altijd met als doel: het genereren van kwalitatief hoogwaardige leads voor onze klanten.

Lees meer
Marketing_Icon

Marketing intelligence.

Hoe komt de aankoopbeslissing van een consument tot stand én naar welke informatie is men op zoek. Marketing intelligence is voor ons de basis om te komen tot continue verbeteringen.

Lees meer
Cro Icon

CRO.

Niet alleen af en toe een A/B test draaien, maar continue optimaliseren van campagnes, media en de websites. CRO (Conversion Rate Optimization) is veel meer dan dat. Onze specialisten maken klantgedrag inzichtelijk en optimaliseren het pad van bezoek tot aan aankoop.

Lees meer
Compagne_Managment_Icon

Campagne management.

Ook de executie steken we data driven in. Multichannel campagnemanagement organiseren we zo efficiënt mogelijk binnen G2G. Onze campagnes richten we met behulp van de laatste tools en technieken op de individuele consument.

Lees meer
Marketing_Communicatie

Online marketing.

Op gebied van online marketing combineren we de kracht van de verschillende online kanalen. Zo gebruiken we emailmarketing om het bereik te vergroten, zetten we social media in om buying reasons duidelijk te maken. Alles om uiteindelijk meer leads te halen. Natuurlijk doen we dat allemaal in eigen huis.

Lees meer
Data Warehouse Icon

Datawarehouse.

Eén van onze belangrijkste projecten is het datawarehouse. Hierin combineren we losse data tot één gerelateerd geheel. Dit stelt ons in staat om complexe analyses te doen, de mediamix te verbeteren en klantgedrag te volgen over de diverse websites.

Lees meer